Dla członków $ilver Team
Komendy Dla Adminów Serwerów oraz Komendy Potrzebne Do Głosowania.
TRYB MULTIPLAYER
Hidden & Dangerous 2 może być uruchomione w wierszu poleceń DOS i jako serwer dedykowany, oto przykłady wiersza poleceń (proszę nie wpisywać cudzysłowia: ” ” ):
“hd2ds.exe”
Uruchamia serwer dedykowany H&D 2.
“hd2ds.exe –cmd –exec runserver.txt”
Uruchamia konsolę poleceń H&D 2 oraz wykonuje polecenia z pliku runserver.txt (lub dowolnego pliku tekstowego zawierającego polecenia dla H&D 2).
“hd2ds.exe -cmd -sessionname testgame -style deathmatch -mapname normandy3 -dedicated 1 –server”
Uruchamia program i wykonuje komendy wpisane z wiesza poleceń DOS, tak jak na poniższym przykładzie.
UWAGA: Składnia poleceń jest następująca: "hd2ds.exe -cmd [-polecenie zmienna] [-polecenie zmienna]”.
UWAGA: Po uruchomieniu “hd2ds.exe” do otwarcia konsoli poleceń serwera dedykowanego, użyj komendy “listmaps” by wyświetlić nazwę map dla rozgrywki multiplayer w takiej pisowni, jaka musi być stosowana przy wpisywaniu poleceń lub tworzenia pliku wsadowego z tymi poleceniami (patrz punkt 4).
Komendy oraz ich zmienne, które można wpisać do skonfigurowania rozgrywki multiplayer znajdują się w tabeli poniżej.
Komenda
Opis
Dozwolone zmienne
Przykład
maxclients
wyznacza maksymalną ilość graczy
liczba całkowita
maxclients 10
maxianctivity
wyrzuca gracza jeśli nie jest aktywny – tzn. nie gra (domyślnie 300 seconds; 0 wyłącza opcję]
liczba całkowita
maxinactivity 250
maxfreq
ustawia częstotliwość pracy, domyślnie 50 (nie mniej niż 20)
liczba całkowita
maxfreq 35
maxping
ustawia maksymalną wartość dozwolonego pingu (0 wyłącza opcję)
liczba całkowita
maxping 200
pointlimit
wyznacza limit punktów do ukończenia tury
liczba całkowita
pointlimit 30
roundlimit
wyznacza limit minut do ukończenia tury
liczba całkowita
roundlimit 5
roundcount
wyznacza ilość tur przed zmianą mapy
liczba całkowita
roundcount 3
warmup
wyznacza okres przygotowywawczy [w sekundach].
liczba całkowita
warmup 10
respawntime
wyznacza czas do ponownego pojawienia się w grze (respawn) w sekondach. Odliczanie w trybie deathmatch jest indywidualne. W innych trybach gracze pojawiają się grupowo.
liczba całkowita
respawntime 10
allowrespawn
pozwala na opcję ponownego pojawienia się w grze (respawn)
0 - wyłączone,
1 -włączone
allowrespawn 1
allowvehicles
włącza/wyłącza pojazdy w grze (po zakończeniu tury)
0 - wyłączone,
1 -włączone
allowvehicles 0
friendlyfire
określa czy broń będzie ranić członków własnej drużyny
0 - wyłączone,
1 -włączone
friendlyfire 0
autoteambalance
włącza zbalansowanie drużyn
0 - wyłączone,
1 -włączone
autoteambalance 1
spawnprotection
określa czas przez jaki nowopojawiający się na mapie gracz będzie nietykalny (ale też i niezdolny do ataku)
liczba całkowita
spawnprotection 5
3rdpersonview
włącza/wyłącza widok z 3-ciej osoby
0 - wyłączone,
1 -włączone
3rdpersionview 1
inversedamage
określa procentową karę (uszkodzenia) za zranienie członka własnej drużyny
liczba całkowita
inversdamage 200
fallingdmg
określa czy upadek powoduje uszkodzenia
0 - wyłączone,
1 -włączone
fallingdmg 1
voicechat
ta komenda utworzy serwer z obsługą czatu głosowego
0 - wyłączone,
1 -włączone
voicechat 0
mapname
ta komenda doda mapy do listy aktywnej (mapa musi być przystosowana do danego trybu rozgrywki)
nazwa katalogu w którym znajduje się mapa
mapname normandy3_mp_zone
style
określa tryb rozgrywki (musi być wybrany przed komendą mapname)
deathmatch lub occupation lub objectives
style deathmatch
domain
określa czy gra będzie toczyć się przez sieć czy też Internet
local lub internet
domain internet
sessionname
określa nazwę sesji gry
ciąg znaków
sessionname TestGame
help
wyświetla listę komend
help
exec
uruchamia polecenie z pliku tekstowego (patrz punkt 4)
nazwa pliku
exec runserver.txt
server
tworzy serwer
server
autorestart
automatyczne ponowne startowanie serwera po awarii (musi być wpisana przed jego utworzeniem)
0 - wyłączone,
1 -włączone
autorestart 1
dedicated
określa serwer jako dedykowany (taki serwer służy jedynie do hostowani rozgrywki, nie można na nim grać)
0 - wyłączone,
1 -włączone
dedicated 1
join
łączy komputer do wybranego serwera
adres IP serwera
join 198.235.12.65
password
hasło
ciąg znaków
password hd2
adminpass
ustawia hasło administratora
ciąg znaków
adminpass hd2admin
adminlogin
logowanie jako admin na serwer
ciąg znaków
adminlogin hd2admin
svcmd
zdalne uruchomienie komendy na serwerze
ciąg znaków
svcmd nextmap
Dodatkowo można wydawać komendy podczas rozgrywki multiplayer za pomocą konsoli dostępnej pod klawiszem tyldy (~). Po wpisaniu komendy wciśnij ENTER by ją wykonać.
Komenda
Opis
Dozwolone zmienne
Przykład
listmaps
wyświetla listę nazw dostępnych map
listmaps
say
wysyła wiadomość do wszystkich graczy
ciąg znaków
say hello
sayteam
wysyła wiadomość członkom twojej drużyny
ciąg znaków
sayteam hi
asay
wysyła wiadomość jako administrator
ciąg znaków
asay hi
vote
rozpoczyna głosowanie nad ustawieniami rozgrywki (patrz punkt 3)
komenda oraz jej zmienna
vote roundcount 10
voteyes
oddaje głos na TAK
voteyes
listplayers
wyświetla listę nazw i numerów porządkowych graczy podłączonych do serwera
listplayers
kickplayer
wyrzuca gracza z rozgrywki
nazwa gracza lub jego numer porządkowy
kickplayer 10
nextmap
rozpoczyna nową rundę na następnej mapie z listy lub zadanej mapie
bez zmiennej lub nazwa mapy
nextmap; nextmap Normandy3
removemap
usuwa daną mapę z listy
nazwa mapy
removemap Normandy3
restart
ponownie uruchamia daną rundę
restart
port
ustawia port komunikacyjny; zostanie wybrany port o danym numerze oraz następny o numerze większym o 1; zastosowany będie protokół UDP/IP
liczba całkowita
port 12000 (oznacza, że w użyciu będą porty 12000 i 12001)
quit
wyłącza konsolę serwera dedykowanego
quit
GŁOSOWANIE
Głosowanie może zostać rozpoczęte przez serwer lub przez klientów; można głosować nad następującymi komendami:
pointlimit
roundlimit
roundcount
warmup
respawntime
allowrespawn
friendlyfire
autoteambalance
3rdpersonview
inversedamage
spawnprotection
fallingdmg
restart
nextmap
kickplayer
Składnia głosowania: “vote” + “komenda” + “zmienne”, np.: vote respawntime 10
Po wpisaniu, na wszystkich komputerach pokaże się tekst: “respawntime 10 – voting initialised” i gracze będą mieli 15 sekund na wpisanie “voteyes” jeśli się zgadzają. Jeśli więcej niż połowa graczy zagłosuje na ”tak”, zmiana zostanie dokonana na serwerze.
Na raz może odbywać się tylko jedne głosowanie, więc do upływu 15 sekund czasu na zagłosowanie nad “respawntime 10” żadne nowe głosowanie nie może być zainicjowane
Offline
Administrator
Nie mamy niestety środków na stały serwer
Offline
Administrator
Tylko kto bedzie z nas udostepnial komputer jako serwer calą dobe
Offline