Komendy Dla Adminów Serwerów oraz Komendy Potrzebne Do Głosowania.
TRYB MULTIPLAYER
Hidden & Dangerous 2 może być uruchomione w wierszu poleceń DOS i jako serwer dedykowany, oto przykłady wiersza poleceń (proszę nie wpisywać cudzysłowia: ” ” ):
“hd2ds.exe”
Uruchamia serwer dedykowany H&D 2.
“hd2ds.exe –cmd –exec runserver.txt”
Uruchamia konsolę poleceń H&D 2 oraz wykonuje polecenia z pliku runserver.txt (lub dowolnego pliku tekstowego zawierającego polecenia dla H&D 2).
“hd2ds.exe -cmd -sessionname testgame -style deathmatch -mapname normandy3 -dedicated 1 –server”
Uruchamia program i wykonuje komendy wpisane z wiesza poleceń DOS, tak jak na poniższym przykładzie.
UWAGA: Składnia poleceń jest następująca: "hd2ds.exe -cmd [-polecenie zmienna] [-polecenie zmienna]”.
UWAGA: Po uruchomieniu “hd2ds.exe” do otwarcia konsoli poleceń serwera dedykowanego, użyj komendy “listmaps” by wyświetlić nazwę map dla rozgrywki multiplayer w takiej pisowni, jaka musi być stosowana przy wpisywaniu poleceń lub tworzenia pliku wsadowego z tymi poleceniami (patrz punkt 4).
Komendy oraz ich zmienne, które można wpisać do skonfigurowania rozgrywki multiplayer znajdują się w tabeli poniżej.
Komenda Opis Dozwolone zmienne Przykład
maxclients wyznacza maksymalną ilość graczy liczba całkowita maxclients 10
maxianctivity wyrzuca gracza jeśli nie jest aktywny – tzn. nie gra (domyślnie 300 seconds; 0 wyłącza opcję] liczba całkowita maxinactivity 250
maxfreq ustawia częstotliwość pracy, domyślnie 50 (nie mniej niż 20) liczba całkowita maxfreq 35
maxping ustawia maksymalną wartość dozwolonego pingu (0 wyłącza opcję) liczba całkowita maxping 200
pointlimit wyznacza limit punktów do ukończenia tury liczba całkowita pointlimit 30
roundlimit wyznacza limit minut do ukończenia tury liczba całkowita roundlimit 5
roundcount wyznacza ilość tur przed zmianą mapy liczba całkowita roundcount 3
warmup wyznacza okres przygotowywawczy [w sekundach]. liczba całkowita warmup 10
respawntime wyznacza czas do ponownego pojawienia się w grze (respawn) w sekondach. Odliczanie w trybie deathmatch jest indywidualne. W innych trybach gracze pojawiają się grupowo. liczba całkowita respawntime 10
allowrespawn pozwala na opcję ponownego pojawienia się w grze (respawn) 0 - wyłączone,
1 -włączone allowrespawn 1
allowvehicles włącza/wyłącza pojazdy w grze (po zakończeniu tury) 0 - wyłączone,
1 -włączone allowvehicles 0
friendlyfire określa czy broń będzie ranić członków własnej drużyny 0 - wyłączone,
1 -włączone friendlyfire 0
autoteambalance włącza zbalansowanie drużyn 0 - wyłączone,
1 -włączone autoteambalance 1
spawnprotection określa czas przez jaki nowopojawiający się na mapie gracz będzie nietykalny (ale też i niezdolny do ataku) liczba całkowita spawnprotection 5
3rdpersonview włącza/wyłącza widok z 3-ciej osoby 0 - wyłączone,
1 -włączone 3rdpersionview 1
inversedamage określa procentową karę (uszkodzenia) za zranienie członka własnej drużyny liczba całkowita inversdamage 200
fallingdmg określa czy upadek powoduje uszkodzenia 0 - wyłączone,
1 -włączone fallingdmg 1
voicechat ta komenda utworzy serwer z obsługą czatu głosowego 0 - wyłączone,
1 -włączone voicechat 0
mapname ta komenda doda mapy do listy aktywnej (mapa musi być przystosowana do danego trybu rozgrywki) nazwa katalogu w którym znajduje się mapa mapname normandy3_mp_zone
style określa tryb rozgrywki (musi być wybrany przed komendą mapname) deathmatch lub occupation lub objectives style deathmatch
domain określa czy gra będzie toczyć się przez sieć czy też Internet local lub internet domain internet
sessionname określa nazwę sesji gry ciąg znaków sessionname TestGame
help wyświetla listę komend
help
exec uruchamia polecenie z pliku tekstowego (patrz punkt 4) nazwa pliku exec runserver.txt
server tworzy serwer
server
autorestart automatyczne ponowne startowanie serwera po awarii (musi być wpisana przed jego utworzeniem) 0 - wyłączone,
1 -włączone autorestart 1
dedicated określa serwer jako dedykowany (taki serwer służy jedynie do hostowani rozgrywki, nie można na nim grać) 0 - wyłączone,
1 -włączone dedicated 1
join łączy komputer do wybranego serwera adres IP serwera join 198.235.12.65
password hasło ciąg znaków password hd2
adminpass ustawia hasło administratora ciąg znaków adminpass hd2admin
adminlogin logowanie jako admin na serwer ciąg znaków adminlogin hd2admin
svcmd zdalne uruchomienie komendy na serwerze ciąg znaków svcmd nextmap
Dodatkowo można wydawać komendy podczas rozgrywki multiplayer za pomocą konsoli dostępnej pod klawiszem tyldy (~). Po wpisaniu komendy wciśnij ENTER by ją wykonać.
Komenda Opis Dozwolone zmienne Przykład
listmaps wyświetla listę nazw dostępnych map
listmaps
say wysyła wiadomość do wszystkich graczy ciąg znaków say hello
sayteam wysyła wiadomość członkom twojej drużyny ciąg znaków sayteam hi
asay wysyła wiadomość jako administrator ciąg znaków asay hi
vote rozpoczyna głosowanie nad ustawieniami rozgrywki (patrz punkt 3) komenda oraz jej zmienna vote roundcount 10
voteyes oddaje głos na TAK
voteyes
listplayers wyświetla listę nazw i numerów porządkowych graczy podłączonych do serwera
listplayers
kickplayer wyrzuca gracza z rozgrywki nazwa gracza lub jego numer porządkowy kickplayer 10
nextmap rozpoczyna nową rundę na następnej mapie z listy lub zadanej mapie bez zmiennej lub nazwa mapy nextmap; nextmap Normandy3
removemap usuwa daną mapę z listy nazwa mapy removemap Normandy3
restart ponownie uruchamia daną rundę
restart
port ustawia port komunikacyjny; zostanie wybrany port o danym numerze oraz następny o numerze większym o 1; zastosowany będie protokół UDP/IP liczba całkowita port 12000 (oznacza, że w użyciu będą porty 12000 i 12001)
quit wyłącza konsolę serwera dedykowanego
quit
GŁOSOWANIE
Głosowanie może zostać rozpoczęte przez serwer lub przez klientów; można głosować nad następującymi komendami:
pointlimit
roundlimit
roundcount
warmup
respawntime
allowrespawn
friendlyfire
autoteambalance
3rdpersonview
inversedamage
spawnprotection
fallingdmg
restart
nextmap
kickplayer
Składnia głosowania: “vote” + “komenda” + “zmienne”, np.: vote respawntime 10
Po wpisaniu, na wszystkich komputerach pokaże się tekst: “respawntime 10 – voting initialised” i gracze będą mieli 15 sekund na wpisanie “voteyes” jeśli się zgadzają. Jeśli więcej niż połowa graczy zagłosuje na ”tak”, zmiana zostanie dokonana na serwerze.
Na raz może odbywać się tylko jedne głosowanie, więc do upływu 15 sekund czasu na zagłosowanie nad “respawntime 10” żadne nowe głosowanie nie może być zainicjowane
|